Category Manager

Nu söker vi på Supply Chain Group en Category Manager med omgående uppstart för att stärka inköpsteamet hos en av våra kunder inom fordonsindustrin.

Om rollen

Du kommer att vara med och utveckla produkter och affärer för att skapa framtidens fjädringsteknik. Du kommer jobba i en global Supply Chain-organisation som består av 19 medarbetare i fyra länder. Är du en person som gillar att arbeta i ett globalt företag med möjligheter att forma processer, produkter och strategier, då är det här jobbet för dig.

Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:

  • Bearbeta både befintliga och nya leverantörer till utvecklings- och tillämpningsprojekt.
  • Tillsammans med leverantör, SQA och R&D utveckla och optimera inköps- och tillverkningsmetoder.
  • Starkt fokus på kostnadsbesparingar; förhandlingar, omarbetning, ledtider, etc.
  • Leverantörsutveckling mot specificerade krav.
  • Leverantörsstyrning; eskalerade leveranskedjeärenden, utvärderingar, etc.

Kvalifikationer:

  • Förståelse för olika tillverkningsmetoder och kostnadsdrivare baserat på ritningar, eftersom många av komponenterna är byggda enligt ritning.
  • Examen från högskola eller universitet, antingen B.Sc. eller M.Sc., inom teknik, ekonomi eller inköp.
  • Minst 3 års erfarenhet av inköpsarbete.
  • Kunskap från fordonsindustrin är meriterande.
  • Flytande kunskaper i svenska och engelska.

Personliga egenskaper:

  • Självgående och tar egna initiativ
  • Målmedveten
  • Analytisk, kunnig i Excel
  • Starkt kommersiellt men även tekniskt intresse
  • Naturlig förmåga att strukturera och kontrollera dina uppgifter
  • Ansvarstagande och förmåga att initiera och slutföra åtgärder
  • Mycket goda samarbetsförmågor och van vid att arbeta tvärfunktionellt

Vilka är vi? 

Vi på Supply Chain Group erbjuder konsulter samt rekrytering inom Supply Chain Management, inköp och logistik. Vi går alltid in med ett stort personligt engagemang för att ge en positiv upplevelse i alla relationer med kunder och medarbetare.

Du erbjuds

Detta är ett hyr/köp-uppdrag, vilket innebär att att du kommer bli anställd hos oss på SCG under konsultperioden, därefter övergår anställningen till slutkund om alla parter är nöjda. Som anställd på SCG kommer du att jobba med spännande uppdrag hos olika kunder inom alla möjliga branscher. Detta gör du som individ eller i team, men oavsett hur det specifika uppdraget ser ut har du alltid ett team av drivna och kompetenta kollegor inom supply chain bakom dig. Vi hjälper varandra vid behov för att både utveckla oss som team och individer, samt för att stärka leveransen till våra kunder. Hos oss på SCG får du möjlighet att växla upp både dina kunskaper och din karriär!

Uppdragsperiod:

Omgående – 6 månaders konsultperiod, därefter är tanken att du blir anställd hos slutkunden.

Placeringsort: 

Upplands Väsby

Ansökan:

Vi går igenom urvalet löpande, så vänta inte med att skicka in din CV. Om du är intresserad och vill veta mer om uppdraget, ta kontakt med Sam;

Sam Biranvand

Head of Sales / CEO Stockholm

Tel: 076- 034 45 04

Email: sam.biranvand@scgnordic.se

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansökan/Spontansökan








Tillbaka