Kundkoordinator med bakgrund från inköp

Just nu söker vi en kundkoordinator med inköpsbakgrund för ett långsiktigt uppdrag hos en växande kund inom tillverkande industri. Samt förstås ytterligare en kollega till Dream-teamet på SCG!

Har du tidigare erfarenheter av att skapa starka kundrelationer och är en lagspelare som trivs i en dynamisk miljö där du är den första kontaktpunkten för kundförfrågningar samt orderhantering? Då är detta den perfekta tjänsten för dig!

Du kommer att vara ansvarig för att erbjuda en utmärkt kundupplevelse genom att fungera som den primära kontakten för kunderna och omvandla deras behov till långsiktiga planer för fabriken. Rollen liknar en operativ inköpstjänst med kundkontakt och inslag av planering.

Du kommer bli en del av ett företag där du får möjligheten att utgöra en central punkt för deras elektronikproduktion i Västerås. Här ges du chansen att utmana dig själv i en verkligt internationell, motiverande och utvecklande arbetsmiljö. Genom att vara en del av deras team kommer du att ha stöd från engagerade och kompetenta kollegor.

Dina ansvarsområden inkluderar:

• Analysera och verifiera kundens efterfrågan genom prognoser och order.

• Spela en aktiv roll i processen från order till leverans för att säkerställa att kundens krav uppfylls.

• Fungera som den primära kontaktpunkten för alla kundförfrågningar från orderhantering till att tillhandahålla rapporter och stöd för beslutsfattande.

• Ansvara för försäljnings- och operativ planering i nära samarbete med account management och andra parter.

För att trivas i denna roll ser vi att du har en passion för kundnöjdhet och är en serviceinriktad lagspelare. Du är en strukturerad och initiativrik person med en positiv attityd och stark kommunikations- och beslutsförmåga. Erfarenhet av kundkontakt på internationell nivå är att föredra tillsammans med goda analytiska färdigheter för att kunna hantera de olika ansvarsområden som rollen innefattar.

Du behöver ha goda kunskaper i engelska och svenska (både skriftligt och muntligt) samt vara erfaren i olika datorprogram som till exempel MS Excel. Tidigare erfarenhet av ERP-system är meriterande.

Du erbjuds

Som anställd (eller underkonsult) på SCG kommer du att jobba med spännande uppdrag hos olika kunder inom alla möjliga branscher. Detta gör du som individ eller i team, men oavsett hur det specifika uppdraget ser ut har du alltid ett team av drivna och kompetenta konsulter inom supply chain samt jurister i ryggen. Vi hjälper varandra vid behov för att både utveckla oss som team och individer, samt för att stärka leveransen till våra kunder. Hos oss på SCG får du möjlighet att växla upp både dina kunskaper och din karriär!

Övrig information

Startdatum: Omgående

Omfattning: Heltid

Placeringsort: Västerås

Skicka in din ansökan

Vi går igenom urvalet löpande, så vänta inte med att skicka in din CV. Om du är intresserad och vill veta mer om uppdraget, ta kontakt med Emma;

Emma Söderström

Key Account Manager

Tel: 073 – 026 07 28

Email: emma.soderstrom@scgnordic.se

Om Supply Chain Group

Vi på Supply Chain Group erbjuder konsulter inom Supply Chain Management samt affärsjuridik. Vi går alltid in med ett stort personligt engagemang för att ge en positiv upplevelse i alla relationer med kunder och medarbetare.

Vår vision är

– Att skapa ökad konkurrenskraft, stabilitet och välmående hos våra kunder.

Vår mission är

– Vi lyfter kundens kompetens genom att dela med oss av vår

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansökan/Spontansökan








Tillbaka