Behöver ni en interim inköpare?
Är ditt företag i behov av extern inköpskompetens? Det kan vara i samband med tillfälliga arbetstoppar, specifika projekt, föräldraledighet eller semester. Låt oss på SCG Nordic hjälpa er.
Vi erbjuder inköpskonsulter som löser ditt interimsbehov snabbt! Vi har ett brett urval av interim inköpare med god erfarenhet från inköp och supply chain på operativ-, taktisk- & strategisk nivå, som snabbt sätter sig in i er verksamhet och hjälper er att nå era mål.
Situationer då du kan behöva en interim inköpare
Ibland uppstår tillfällen då det är fördelaktigare att ta in extern inköpskompetens än att anställa någon för att stötta i den dagliga verksamheten. Om er nuvarande inköpare går på föräldraledighet eller har semester så kan en erfaren interim inköpare smidigt ta vid i linjen och säkerställa att det dagliga inköpsarbetet omhändertas under tiden då er ordinarie resurs är borta. En annan situation då en interimslösning är passande är inför uppstart av nya projekt där ni tillfälligt behöver resurssäkra med inköpare.
Fördelar med en interim inköpare
Fördelarna är många med att anlita en interim inköpare. De kan exempelvis bidra med idéer och input från tidigare uppdrag och andra branscher som förbättrar ert inköpsbeteende. En interim inköpare kommer som en frisk fläkt och stöttar när ni behöver det som mest. Det är en flexibel form av kompetensförsörjning där ni snabbt får in den kompetens som ni efterfrågar och kostnaden för konsulten upphör när behovet upphör.
Fyll i formuläret för att ta kontakt
Anmäl dig till vårt nyhetsbrev!
Få reda på det senaste från Supply Chain Group. Med vårt nyhetsbrev håller du dig uppdaterad!