Strategisk inköpare till Swedish Lorry Parts.
Nu söker vi på Supply Chain Group en strategisk inköpare till vår kund Swedish Lorry Parts. Om du har erfarenhet av strategiskt inköp från industrin och är van att arbeta med leverantörer i en internationell miljö, då kan detta vara den perfekta tjänsten för dig!
Vilka är vi?
Vi på Supply Chain Group erbjuder konsulter inom Supply Chain Management, inköp och logistik samt affärsjuridik. Vi går alltid in med ett stort personligt engagemang för att ge en positiv upplevelse i alla relationer med kunder och medarbetare.
Vår vision är
– Att skapa ökad konkurrenskraft, stabilitet och välmående hos våra kunder.
Vår mission är
– Vi lyfter kundens kompetens genom att dela med oss av vår
Om SLP
Swedish Lorry Parts är ett specialiserat svenskt företag som tillverkar och utvecklar reservdelar för Volvos entreprenadmaskiner, Volvo/Scania-lastbilar och bussar samt Volvo Penta/Scania marin- och industrimotorer. Med ett dedikerat team hanterar de årligen över 100 000 leveranser till 91 länder runt om i världen.
SLP har cirka 250 leverantörer över hela världen som dem beställer från årligen, och använder sig av affärssystemet Monitor.
Dem är ett team på cirka 50 anställda fördelade på tre kontor i Sverige, och har en stark internationell prägel med kunder och leverantörer från hela världen. Du kommer att få möjligheten att delta i mässor runt om i Europa och knyta kontakter med människor från alla hörn av världen.
Dina ansvarsområden
• Ansvara för prisförhandlingar med leverantörer över hela världen.
• Utvärdera och jämföra leverantörer samt utveckla långsiktiga relationer.
• Arbeta nära nyckelleverantörer och samtidigt identifiera och engagera nya leverantörer.
• Uppdatera affärssystemets parametrar.
• Vid behov arbeta på en operativ nivå för att hålla dig uppdaterad i affärssystemet.
Vi söker dig som
• Är en erfaren strategisk inköpare med en bakgrund från industrin och har erfarenhet av att arbeta med internationella leverantörer.
• Du är en skicklig förhandlare som trivs i en snabb arbetsmiljö.
• Du är en lagspelare med driv och engagemang som tycker om att samarbeta med kollegor och nätverka med externa kontakter.
• Har flytande kunskaper i engelska och svenska, både i tal och skrift, samt ett B-körkort är ett krav.
Som anställd på SCG
Kommer du att jobba med spännande uppdrag hos olika kunder inom alla möjliga branscher utifrån dina preferenser och kompetens. Detta gör du som individ eller i team, men oavsett hur det specifika uppdraget ser ut har du alltid ett team av drivna och kompetenta konsulter inom supply chain samt jurister i ryggen. Vi hjälper varandra vid behov för att både utveckla oss som team och individer, samt för att stärka leveransen till våra kunder. Hos oss på SCG får du möjlighet att växla upp både dina kunskaper och din karriär!
Uppstart: Augusti/september
Omfattning: Heltid 6 månader med stor möjlighet till förlängning.
Placeringsort: Stockholm, Norsborg.
Skicka in din ansökan
Vi går igenom urvalet löpande, så vänta inte med att skicka in din CV. Om du är intresserad och vill veta mer om uppdraget, ta kontakt med Sam;
Sam Biranvand
Head of Sales / CEO Stockholm
Tel: 076- 034 45 04
Email: sam.biranvand@scgnordic.se
Vi ser fram emot din ansökan!