Senior Projektinköpare till Coromatic – Direktrekrytering

Stockholm | Tillsvidare | Hybrid

Om jobbet

Coromatic är Nordens ledande leverantör av lösningar för verksamhetskritisk infrastruktur. Vi säkrar tillgång till kraftförsörjning och datakommunikation för verksamhetskritiska anläggningar. Vi tillhandahåller hög tillgänglighet och produktivitet för våra kunder, vi räddar liv genom oavbruten drift, och optimerar energianvändningen för minsta möjliga miljöpåverkan. 

Coromatic har mer än 600 anställda och har levererat lösningar och tjänster till mer än 5000 företag i Norden. Vi är en del av E.ON koncernen som är ett av världens största privata energibolag.

Vi söker nu en Senior Projektinköpare till en ny central funktion inom Coromatic. I den här rollen får du möjlighet att vara med och utveckla våra framtida projekt inom Norden.  Du blir en nyckelperson som integrerar upphandlingsstrategier och bidrar direkt till våra projektleveranser, affärsresultat och framgångar.

Om rollen

Som Senior Projektinköpare hos Coromatic kommer du att samarbeta nära projektledare och tekniska experter hos oss vilket ger dig möjlighet att påverka hela projektets utfall.


Ditt övergripande ansvar;

  • Arbeta nära projektteamet och projektledaren för att identifiera och implementera kostnadseffektiva inköpsstrategier.
  • Säkerställa att inköp görs med rätt kvalitet, logistik och totalkostnad samt att projektplanering ger tillräcklig tid för förfrågningsunderlag.
  • Säkrad konkurrens mellan leverantörer, skalfördelar och dokumentation/spårbarhet mellan projekt.
  • Bygga starka leverantörsrelationer för att säkerställa att avtal och leveranser möter Coromatics krav.
  • Samarbeta med Category Manager för att säkerställa att leverantörer uppfyller kvalitetskrav och etiska riktlinjer.
  • Proaktivt identifiera och hantera risker i inköpsprocessen.
  • Ansvara för löpande leverantörssamarbete och bistå i projektinköp.
  • Samarbeta med projektledare och juridik för att tydligt definiera kontraktsvillkor.
  • Koordinera anbudsunderlag och säkerställa att tekniska och kommersiella krav uppfylls.
  • Upprätta inköpsplan tidigt och leda förhandlingar fram till kontraktssignering.
  • Delta i projektmöten och säkerställa inköpsperspektivet.
  • Säkerställa smidig övergång från inköp till leverans genom proaktiv planering.
  • Följa upp och hantera inköpsavtal under projektets gång.

Din profil

  • Minst 3 års erfarenhet av projektupphandling
  • Erfarenhet av Entreprenadjuridik och ABT
  • Stark förståelse för upphandlingsprinciper och leveranskedjehantering
  • Erfarenhet av att förhandla och leda avtalsförhandlingar och kravhantering.
  • Goda kunskaper i affärssystem och MS Office, samt erfarenhet av att använda upphandlingsverktyg.
  • Universitetsexamen inom bygg/teknik/ingenjör eller ekonomi
  • God samarbetsförmåga och lagspelare som har erfarenhet av projektarbete eller som projektledare
  • Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.

Vi tror att rätt person för denna tjänst är en lagspelare som gillar att jobba tillsammans med andra och är strukturerad och noggrann, med en tydlig drivkraft för att utveckla och nå resultat. Du har förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt utan att tappa överblicken och är skicklig på att bygga och vårda relationer.

Övrigt

Projektinköparen rapporterar till Group Head of Supply chain & Procurement.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid
Kontorstider med distansarbete, kollektivavtal
Placeringsort Stockholm, Bromma
Sista ansökningsdag 2024-10-20


I den här rekryteringsprocessen samarbetar vi med Supply Chain Group och ansvarig Rekryterare är Victoria Kjellgren. Har du frågor ring 076-005 18 75 eller maila till Victoria.kjellgren@scgnordic.se

Ansök här









Jag godkänner att mina personuppgifter behandlas i enlighet med GDPR

Tillbaka