Processledare inom inköp
Vill du vara med och bidra till att förbättra och effektivisera processerna på inköpsavdelning hos en av våra kunder? Just nu söker vi efter en driven och engagerad person som kan ta rollen som Super User i vår kunds inköpsverktyg.
Vilka är vi?
Vi på Supply Chain Group erbjuder konsulter inom Supply Chain Management, inköp och logistik samt affärsjuridik. Vi går alltid in med ett stort personligt engagemang för att ge en positiv upplevelse i alla relationer med kunder och medarbetare.
Vår vision är
– Att skapa ökad konkurrenskraft, stabilitet och välmående hos våra kunder.
Vår mission är
– Vi lyfter kundens kompetens genom att dela med oss av vår
Om rollen
Du kommer att arbeta tätt tillsammans med beställarna i hela företaget för att optimera processer, arbetssätt och verktyg. Som Super User kommer du att ha en viktig roll i att administrera alla inställningar i systemet och hjälpa användarna att använda verktygen på bästa sätt.
Vår kund befinner sig i en spännande tid då dem håller på att implementera en ny lösning för Source to Pay, och du kommer att vara med och bidra till detta projekt. Om du är en person som trivs i en miljö där du kan vara med och påverka, och som är van vid att ge råd och rekommendationer, så kan detta vara den perfekta rollen för dig. Så varför inte ta chansen och ansöka idag?
Ansvar och huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Ansvara för att ställa krav på systemens funktionalitet.
- Ha regelbunden kontakt med systemleverantörer för att maximera Inköps användning av nya funktioner.
- Skapa processkartor och tydliga instruktioner.
- Bidra till att strukturera Inköpsavdelningen.
- Delta eller leda inköpsrelaterade projekt.
- Granska arbetsmetoder och lämna förslag på förbättringar.
Skallkrav
- Flera års erfarenhet av att arbeta som verksamhetsutvecklare, processledare, projektledare eller i en liknande befattning.
- Har tidigare erfarenhet av inköpssystem, både S2C (Source-to-contract) och P2P (Purchase-to-pay).
- Är mycket skicklig på att arbeta med Excel och PowerPoint.
- Har utmärkta kommunikationsfärdigheter i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt, eftersom båda språken kan användas i det dagliga arbetet.
Personliga egenskaper
- Du är skicklig på att organisera och förenkla processer samt visualisera information.
- Du är pedagogisk och drivs av att hjälpa dina kollegor.
- Du är motiverad av förändring och har förmågan att förstå vad som driver olika personer och kollegor, samt kan kommunicera effektivt.
- Du har förmågan att snabbt lära dig nya system och förstå dess parametrar.
- Eftersom du kommer att ha kontakt med flera avdelningar inom företaget, behöver du vara en entusiastisk person som är skicklig på att samarbeta och kommunicera med andra.
Du erbjuds
Som anställd (eller underkonsult) på SCG kommer du att jobba med spännande uppdrag hos olika kunder inom alla möjliga branscher utifrån dina preferenser och kompetens. Detta gör du som individ eller i team, men oavsett hur det specifika uppdraget ser ut har du alltid ett team av drivna och kompetenta konsulter inom supply chain samt jurister i ryggen. Vi hjälper varandra vid behov för att både utveckla oss som team och individer, samt för att stärka leveransen till våra kunder. Hos oss på SCG får du möjlighet att växla upp både dina kunskaper och din karriär!
Uppstart: Omgående
Omfattning: Heltid
Placeringsort: Centrala Stockholm
Skicka in din ansökan
Vi går igenom urvalet löpande, så vänta inte med att skicka in din CV. Om du är intresserad och vill veta mer om uppdraget, ta kontakt med Sam;
Sam Biranvand
Head of Sales / CEO Stockholm
Tel: 076- 034 45 04
Email: sam.biranvand@scgnordic.se
Vi ser fram emot din ansökan!