Operativ inköpare

Vi söker nu en operativ inköpare till vår kund för att stärka deras inköpsorganisation. Tjänsten är till ett världsledande tillverkande företag med huvudkontor i Västerås. Är du en lagspelare som är affärsmässig, strukturerad och samarbetsvillig, då kan du vara just den person vi söker.

Om rollen

Som operativ inköpare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara:

  • Ansvarig för all upphandling för utsedda leverantörer
  • Ansvarig för leverantör On Time Delivery för utsedda leverantörer
  • Ansvarig för att föreslå och vidta alla åtgärder som behövs för att mildra eventuella avvikelser från ovan
  • Ansvarig för att se till att all relevant kommersiell eller logistisk data för artiklarna är implementerad i affärssystemet.
  • Utfärda inköpsorder och få orderbekräftelse.
  • Ansvarig för att aktivt informera produktion och avtalshantering om materialstatus.
  • Ansvarig för stängning av kvalitetskrav gentemot leverantörer.

Vi söker dig som

För att passa in i rollen som operativ inköpare söker vi dig med utbildning inom inköp samt erfarenhet av att arbeta som operativ/projektinköpare. Utöver det ser vi att du har god datorvana och har arbetat i affärssystem tidigare, exempelvis MS Dynamics. Vi ser även att du har beprövad erfarenhet av operativ upphandling samt uttrycker dig obehindrat i både tal och skrift på svenska och engelska.

Du erbjuds
Som anställd (eller underkonsult) på SCG kommer du att jobba med spännande uppdrag hos olika kunder inom alla möjliga branscher. Detta gör du som individ eller i team, men oavsett hur det specifika uppdraget ser ut har du alltid ett team av drivna och kompetenta konsulter inom supply chain samt jurister i ryggen. Vi hjälper varandra vid behov för att både utveckla oss som team och individer, samt för att stärka leveransen till våra kunder. Hos oss på SCG får du möjlighet att växla upp både dina kunskaper och din karriär!

Övrig information
Startdatum: Omgående.
Omfattning: Heltid
Placeringsort: Västerås

Skicka in din ansökan

Vi går igenom urvalet löpande, så vänta inte med att skicka in din CV. Om du är intresserad och vill veta mer om uppdraget, ta kontakt med;

Emma Söderström

Key Account Manager

Tel: 076 – 020 12 32

Email: emma.soderstrom@scgnordic.se


Om Supply Chain Group
Vi på Supply Chain Group erbjuder konsulter inom Supply Chain Management samt affärsjuridik. Vi går alltid in med ett stort personligt engagemang för att ge en positiv upplevelse i alla relationer med kunder och medarbetare.

Vår vision är

– Att skapa ökad konkurrenskraft, stabilitet och välmående hos våra kunder.

Vår mission är

– Vi lyfter kundens kompetens genom att dela med oss av vår

Vi ser fram emot din ansökan!

Tillbaka