Inköpare till statlig myndighet

Vi söker för kunds räkning en till två drivna konsulter för ett heltidsuppdrag som inköpare till en statlig myndighet. Har du 2-3 års erfarenhet av inköpsarbete från offentlig sektor? Då kan du vara personen vi söker! Denna tjänst passar dig som trivs att arbeta självständigt samtidigt som du har många kontaktytor och vill fortsätta att utvecklas som inköpare. Låter det spännande? Om ja, läs mer nedan och skicka in din ansökan redan idag.

Om tjänsten

Detta uppdrag består av att bidra till kundens utbyggnad av nya och förnyelse av befintliga anläggningar genom att främst avropa tekniska konsulter från kundens ramavtal men inköp från andra kategorier kan förekomma. Du ansvarar för hela inköpsprocessen från framtagning av förfrågningsunderlag och avtal, utvärdering av anbud, förhandling med leverantörer samt kontraktsförvaltning.

Din roll kommer vara att stödja projektverksamhet med deras behov av konsulttjänster och framförallt avrop från ramavtal. Ditt ansvar är att säkerställa att ordning och reda upprätthålls för ingångna avtal, gällande villkor, omfattning, avtalstid samt tillhörande säkerhetsskyddsavtal och registerkontroller.

Du förväntas också bidra till det strategiska kategoristyrningsarbetet genom att stödja kategoriansvarig och kategoriteamet i arbetet.

Uppdraget kräver god kompetens och förståelse för kommunikation och relationsbyggande då inköpsrollen innebär kontaktytor inom hela verksamheten och med leverantörer.

Du erbjuds

Som anställd (eller underkonsult) på SCG kommer du att jobba med spännande uppdrag hos olika kunder inom alla möjliga branscher. Detta gör du som individ eller i team, men oavsett hur det specifika uppdraget ser ut har du alltid ett team av drivna och kompetenta konsulter inom supply chain samt jurister i ryggen. Vi hjälper varandra vid behov för att både utveckla oss som team och individer, samt för att stärka leveransen till våra kunder. Hyr man en konsult av SCG får man ta del av hela teamets samlade kompetens och olika

specialistområden. Och är du anställd hos SCG får du möjlighet att växla upp både dina kunskaper och din karriär!

Arbetsuppgifter

Detta uppdrag innebär främst att avropa konsulter från kundens ramavtal. Du är länken mellan beställarens behov och leverantörernas kompetens. Utifrån beställarnas behov administrerar du de avrop som initierats för att säkerställa en snabb och kvalitativ hantering enligt kundens processer och utefter LUF’s föreskrifter. Denna kund arbetar med e-Avrop. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att:

  • Utforma uppdragsbeskrivningar och krav tillsammans med beställaren från verksamheten.
  • Sammanställa och granska anbudsformulär och sedan skicka avropsförfrågan till ramavtalsleverantörer via e-avrop.
  • Svara på frågor under anbudstiden till leverantörer samt svara på verksamhetens frågor angående avrop och avtal kopplade till konsulter.
  • Ta fram beslutsunderlag för tilldelning.
  • Tilldela och uppföra avtal och inköporder samt följa upp mot leverantör.
  • Föra dialog med vår säkerhetsenhet. Upprätta säkerhetsskyddsplaner och följa upp ev. persongranskningar och säkerhetsskyddsavtal.
  • Var med och bidra med din kompetens för att ständigt förbättra kundens arbetssätt och processer inom inköpsnära frågor.

Vi söker dig som har

  • Utbildning som exempelvis ekonom, ingenjör, jurist, beteendevetare eller YH-utbildning inom inköp alternativt motsvarande relevant utbildning.
  • 2-3 års erfarenhet av inköpsarbete innebärande avrop/upphandling enligt LUF eller LOU, hantering av avtal, kontraktsförvaltning.
  • Goda kunskaper i Officepaketet och kunna redigering i Word samt enklare Excel.
  • Flytande svenska och engelska i tal och skrift.

Som person är du

  • Samarbetsvillig och serviceinriktad
  • Självständig och målinriktad
  • Strukturerad
  • Flexibel
  • Utåtriktad och tydlig i din kommunikation

Startdatum: 1 december 2022

Omfattning: Heltid

Lön: Fast lön

Placeringsort: En hybrid mellan hemarbete samt på plats hos kunden i Sundbyberg.

Skicka in din ansökan

Vi går igenom urvalet löpande, så vänta inte med att skicka in din CV. Om du är intresserad och vill veta mer om uppdraget, ta kontakt med Sam;

SAM BIRANVAND

Försäljningschef

Tel: 076- 034 45 04

Email: sam.biranvand@scgnordic.se

OM SUPPLY CHAIN GROUP

Vi på Supply Chain Group erbjuder konsulter inom Supply Chain Management samt affärsjuridik. Vi går alltid in med ett stort personligt engagemang för att ge en positiv upplevelse i alla relationer med kunder och medarbetare.

VÅR VISION ÄR

– Att skapa ökad konkurrenskraft, stabilitet och välmående hos våra kunder.

VÅR MISSION ÄR

– Vi lyfter kundens kompetens genom att dela med oss av vår.

Vi ser fram emot din ansökan!

Tillbaka