Exportkoordinator
Nu söker vi på Supply Chain Group en Exportkoordinator för ett konsultuppdrag till en av våra kunder inom elektronikbranschen. Är du en noggrann och strukturerad person som trivs i en roll med många kontaktytor och är redo för en ny utmaning, tveka då inte att skicka in din ansökan idag!
Vilka är vi?
Vi på Supply Chain Group erbjuder konsulter inom Supply Chain Management, inköp och logistik samt affärsjuridik. Vi går alltid in med ett stort personligt engagemang för att ge en positiv upplevelse i alla relationer med kunder och medarbetare.
Vår vision är
– Att skapa ökad konkurrenskraft, stabilitet och välmående hos våra kunder.
Vår mission är
– Vi lyfter kundens kompetens genom att dela med oss av vår
Du erbjuds
Som anställd (eller underkonsult) på SCG kommer du att jobba med spännande uppdrag hos olika kunder inom alla möjliga branscher utifrån dina preferenser och kompetens. Detta gör du som individ eller i team, men oavsett hur det specifika uppdraget ser ut har du alltid ett team av drivna och kompetenta konsulter inom supply chain samt jurister i ryggen. Vi hjälper varandra vid behov för att både utveckla oss som team och individer, samt för att stärka leveransen till våra kunder. Hos oss på SCG får du möjlighet att växla upp både dina kunskaper och din karriär!
Om rollen
Som exportkoordinator kommer du att ha många kontaktytor både internt och externt. Du behöver ha god problemlösningsförmåga och vara villig att utveckla och förbättra arbetssätten. Du kommer att ha ansvar för att hantera dagliga orderflöden av maskiner och reservdelar samt samordna exportbokningar.
I rollen ingår att hålla kontakt med dotterbolag, distributörer och agenter samt planera och samordna leveranser mellan tillverkningsenheter i Sverige, Europa samt Asien. Fakturering och fraktdokumentation kommer också att ingå i dina arbetsuppgifter.
Ansvarsområden:
• Ansvara för kontakt och uppföljning med dotterbolag, distributörer och agenter
• Samarbeta med gränssnitt inom marknadsföring, försäljning, finans, eftermarknad, inköp och produktion
• Ta hand om orderregistrering och orderbekräftelse
• Följa upp leveranser och hantera sena ordrar
• Hantera fakturering
• Skapa fraktdokumentation och underlag
• Boka frakt och samordna leveranser
Önskad erfarenhet och bakgrund:
• Tidigare erfarenhet av exporthantering inom ett internationellt företag med kunder inom och utanför EU
• Erfarenhet av att hantera orderregistrering, uppföljning och leverans i affärssystem
• Kunskap om exportdokumentation för Europa, Asien och Amerika
• Intresse för förbättringsarbete och processutveckling
• Uttrycker sig väl på svenska och engelska i både tal och skrift
• Förmåga att samarbeta effektivt med kollegor
Uppstart: Omgående
Omfattning: Heltid
Placeringsort: Stockholm, Täby
Skicka in din ansökan
Vi går igenom urvalet löpande, så vänta inte med att skicka in din CV. Om du är intresserad och vill veta mer om uppdraget, ta kontakt med Sam;
Sam Biranvand
Head of Sales / CEO Stockholm
Tel: 076- 034 45 04
Email: sam.biranvand@scgnordic.se
Vi ser fram emot din ansökan!